top of page
Schermafbeelding 2023-02-09 om 13.32.29.png
Schermafbeelding 2023-02-09 om 13.32.29.png

Waarom een videoproductie?

De voordelen van een videoproductie:

​

Een sterke videoproductie heeft vele voordelen, maar de belangrijkste heb ik even op een rij gezet.

Zo weet jij in één keer wat jouw videoproductie gaat opleveren voor jouw bedrijf. Mocht je dus nog twijfelen of videoproductie the way to go is voor jouw bedrijf, lees dan snel verder.

​

​

Een video zegt meer dan 1000 woorden.

Als een bezoeker jouw website vindt, dan kan hij natuurlijk jouw hele informatiepagina gaan doorlezen. Maar je trekt veel makkelijker de aandacht met een pakkende video. Jouw bezoeker heeft in één keer door waar jouw bedrijf voor staat en wat de voordelen voor hem of haar zijn om voor jouw bedrijf te kiezen.

​

​

Het is een effectieve manier van relaties opbouwen.

Video is een bewezen effectieve manier om een relatie op te bouwen met jouw potentiële klanten. In contact komen met klanten en een vertrouwensband kweken zijn cruciaal voor ieder bedrijf. Video maakt die stap een stuk laagdrempeliger. Hoe? Video is persoonlijk, makkelijk te delen en te bekijken, kort en krachtig en ontzettend duidelijk. Allemaal factoren die ervoor zorgen dat jij sneller een band opbouwt met jouw klanten.

​

​

​

Videoproducties zijn een effectief marketingmiddel.

Video is een ontzettend krachtig marketingmiddel. Waarom? Omdat video effectiever producten en diensten in beeld brengt dan tekst of fotografie. Het neemt weinig ruimte in op de website, kan ingezet worden op social media en campagnes en helpt met het aantrekken van klanten.

​

​

​

Een video wordt sneller bekeken dan andere marketingmiddelen.

Video vermaakt jouw publiek. Mensen vinden het leuk om naar video te kijken, wij zijn immers visueel ingesteld. Daardoor zijn we sneller geneigd om video te kijken dan bijvoorbeeld een tekst lezen. Video is daarmee vele malen effectiever als marketingmiddel.

​

​

​

Met een videoproductie trek je de aandacht.

Bewegend beeld valt op. Of je nu op een beurs staat, een nieuwe website hebt of een post deelt op LinkedIn, een video gaat veel sneller en beter opvallen dan tekst. Wil je dus meer klanten binnenhalen? Dan zal je een marketingmiddel moeten inzetten waar je sneller de aandacht mee pakt. Een sprekende videoproductie dus.

​

​

​

Makkelijk laten zien wat jouw bedrijf uniek maakt.

Je bent waarschijnlijk niet de enige in jouw werkveld. Maar je hebt ongetwijfeld kwaliteiten die jou onderscheiden, anders maken dan de concurrent. En die kwaliteiten kan je met video visueel in beeld brengen, bijvoorbeeld door een combinatie van pakkende beelden, muziek en een sprekende voice-over. Hierdoor val je meer op dan anderen in de markt. En je kan goed vertellen wat jouw uniek maakt, zonder het risico dat mensen afhaken.

​

​

​

Meer leads en dus meer klanten.

“Zien is geloven“ is niet voor niks een gezegde geworden. Door een product of dienst in actie te zien, wordt het voor een kijker veel tastbaarder. Daardoor zijn ze dus veel meer geneigd om jouw bedrijf in te schakelen.

​

​

​

Creëer verlangen met video.

Door jouw product of dienst te laten zien, werp je bij jouw kijker het gevoel op dat ze dat ook willen. Mensen gaan zichzelf verplaatsen naar de hoofdrolspelers van jouw video. Ze gaan zich afvragen hoe hun leven zou zijn als ze jou inschakelen. Een videoproductie zorgt er dus voor dat je verlangen kweekt bij jouw kijker. Daarmee is hij of zij meer geneigd om van jou te kopen.

​

​

 

Branding en identiteit.

Geef jouw bedrijf een eigen identiteit. Een videoproductie zorgt voor een duidelijke visuele stijl voor jouw bedrijf. Door jouw bedrijf een identiteit mee te geven zorg je ervoor dat mensen het beter gaan herkennen en kweek je een persoonlijke connectie met jouw publiek.

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Vimeo
  • Youtube
bottom of page